Pages

Wednesday 6 April 2016

Resipi Kek Span Tanpa Butter

Assalamualaikum, dah lama x updated entry J ..kebetulan ari ni rasa ati nak mencuba resipi baru tapi yang termudah, yalah dengan cuaca yang panas nie membuatkan badan rasa lemas dan agak malas untuk ke dapur,  tadi saya sempat copy resipi KEK SPAN TANPA BUTTER/LEMAK daripada Form Dest of Chef Juzaili. Resipi ni sangat2 mudah dan ya, memang tidak ada BUTTER di dalam resipi ini…

KEK SPAN TANPA BUTTER/LEMAK

Bahan-bahan

75gm Gula
75gm Tepung
3 Biji telur
1 sudu besar air suam
Secubit garam (diayak sekali bersama tepung)

Cara-cara

1.       Satukan semua bahan-bahan di dalam bekas, pukul dengan menggunakan pemutar eletrik selama 5 minit atau sehingga adunan sebati dan gebu
2.       Tuangkan adunan ke dalam tim pembakar dan bakar dengan suhu 190c selama 5 minit (aku rasa masak dalam 15-20 min)
3.       Sejukkan sebelum dihidangkan….



*ini adalah resipi yang aku ambil daripada Form Dest of Chef Juzaili
So, aku x pasti sebenarnya dia masak dengan menggunakan oven ataupun microwave


Oklah…selamat mencuba~

No comments:

Salam, just call me atul

My photo
Simple <- tulah saya...