Pages

Thursday 5 April 2012

Parfume di gunakan sebagai pelengkap penampilan terutamanya kaum wanita, tapi tak kurangnya dengan kaum lelaki. Adakah kamu pernah terfikir bahawa perfume yang anda guna kadang kala baunya cepat hilang?
Adakah perfume yang anda beli itu Original/Tiruan?
Sini ada tips untuk anda mengetahui kebenarannya^^
  • Untuk mengetahui sama ada perfume yang dibeli tu Original atau Tiruan, goncangkan botol perfume dan lihatlah buihnya. Jika buih sedikit dan cepat hilang tu tak Original, dan jika banyak buih dan lambat hilang buihnya baru Original

  • Selain itu anda haruslah melihat pada label, jenama dan botol (pastikan keseluruhan botol perfume tidak ada kecacatan pembikinan seperti sumbing atau kemasan yang tidak rapi.)

  • Perfume original pastinya tiada lelehan dimuncung semburan manakala yang tiruan sentiasa meleleh dan semburannya tidak rapi.

  • Semburan perfume original dapat bertahan selama 24 jam jika disembur pada kertas manakala tiruan hanya bertahan 30 minit.

  • Rasakan terdapat minyak pada kertas semburan dan bukannya air bagi yang tiruan.

  • Perfume original sangat authentik baunya manakala perfume tiruan terserlah bau bahan kimianya.

  • Hindari perfume dari China kerana sebab hampir semua perfume terkenal adalah dari USA atau Europe. Jadi boleh dielakkan dengan memeriksa bar code dengan mudah sekali. Biasanya barcode buatan Made in China ini adalah bemula dengan nombor awalan 690,691,692 & Made in Taiwan bermula dengan 471.
00 -09    Made in USA
30 - 37   Made in France
40 - 44   Made in Germany
49         Made in Japan
50         Made in UK
Diharap tips ini dapat membantu anda membeli perfum dengan betul...


No comments:

Salam, just call me atul

My photo
Simple <- tulah saya...